همشهری آنلاین: پس از دور پایانی رقابت‌های قهرمانی کشور، احسان قائم مقامی با ۸ امتیاز قهرمان امسال کشور شد.

E.Ghaem maghami

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، در پایان دور یازدهم، استاد بزرگ احسان قائم مقامی که در رده‌بندی اولیه جدول مسابقات بخت نخست را به خود اختصاص داده بود، توانست در صدر باقی بماند و به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست یابد.

مسابقات فینال شطرنج قهرمانی کشور آقایان از 6 آذر ماه با حضور 36 شطرنج‌باز از 13 استان کشور به میزبانی آذربایجان شرقی در شهر تبریز برگزار شد. این مسابقات در 11 دور به روش سوئیسی به سر داوری مقصود گیاهی، داور بین‌المللی انجام شد.

استاد بزرگ احسان قائم مقامی با ریتینگ 2561 در میز اول به پیکار با استاد فیده سید خلیل موسوی با ریتینگ 2238 رفت و در نهایت به نتیجه تساوی دست یافتند و احسان قائم مقامی با 8 امتیاز به قهرمانی رسید و سید خلیل موسوی که بخت 23 جدول مسابقات بود، با 7.5 امتیاز عنوان نائب قهرمانی را کسب کرد.

همچنین استاد بزرگ اصغر گلی‌زاده، بخت سوم جدول اولیه با ریتینگ 2500 در میز سوم در رقابت با استاد فیده امیررضا پوررمضانعلی با ریتینگ 2458 به پیروزی رسید و مقام سوم را کسب کرد. امید نوروزی با ریتینگ 2372 در میز چهارم با امین نصری با ریتینگ 2320 به رقابت پرداخت و با غلبه بر وی و 7.5 امتیاز کسب شده در جایگاه چهارم قرار گرفت.

استاد بزرگ همایون توفیقی با ریتینگ 2455 در میز دوم به مصاف استاد بین‌المللی سید جواد علوی با ریتینگ 2455 رفت و با برتری بر وی و کسب 7.5 امتیاز در رده پنجم جدول جای گرفت.

شایان ذکر است این پنج نفر برتر به اردوی تیم ملی کشور دعوت می‌شوند.

 

کد خبر 241514
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز